ТОП-20 найбільш успішних українських брендів (за версією журналу «Власть денег»)

Оскільки предметною областю освітньо-професійних програм 051 «Економіка» та 292 «Міжнародні економічні відносини», які розроблені кафедрою економіки та міжнародних економічних відносин Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського, є закономірності функціонування та розвитку соціально-економічних систем, соціально-економічних процесів, їх моделювання, прогнозування та регулювання, мотивація і поведінка економічних суб’єктів в умовах турбулентності та глобалізації досить закономірно, що кафедра проявляє інтерес та цікавиться інформацією про топові підприємств України та їх вплив на соціально-економічний розвиток.

Журнал «Власть денег» представив ТОП-20 найбільш успішних українських брендів [1], які зосереджені у різних сферах та галузях економіки (табл.1).

 

Таблиця 1 – Галузева належність компаній із ТОП-20 журналу «Власть денег»

Найменування галузі

Найменування підприємства

Мистецтво, спорт, розваги та відпочинок

ТОВ  « Буковель»

Переробна промисловість

Компанія «VOVK»; ПрАТ «Фармацевтична фірма «Дарниця»; компанія «Кава зі Львова»; ТОВ «Київський ювелірний завод»; ПрАТ «Оболонь»; Трикотажна фабрика «Промінь»; ТОВ «Ювелірний дім «Сова»; ТОВ «Уманьпиво»

Будівництво

Компанія «DIM Group»

Оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів

ТОВ «РУШ» (EVA)

Сільське господарство, лісове господарство та рибне господарство

Компанія «AVANGARDCO IRL» (Квочка); ТОВ «Украфлора»

Транспорт, складське господарство, поштова та кур'єрська діяльність

ПрАТ «Авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України»; Група компаній «Нова пошта»; АТ «Укрзалізниця»

Добувна промисловість і розроблення кар'єрів

ТОВ «Метінвест Холдинг»; ВАТ «Укрнафта»

Фінансова та страхова діяльність

ВАТ «АБ «Укргазбанк»

Інформація та телекомунікації

ВАТ «Укртелеком»

 

Більшість компаній, що входять в ТОП-20, здійснюють свою діяльність у сфері переробної промисловості, а також транспорту, складського господарства, поштової та кур'єрської діяльності, є досить відомими не тільки в Україні, але й за її межами.

Концентрація «топових компаній» у зазначених сферах логічно знаходить прояв у галузевій структурі ВВП країни (табл.2).

 

Таблиця 2 – Галузева структура ВВП за 2017 рік [2]

Найменування галузі

Частка галузі в ВВП, %

Сільське господарство, лісове господарство та рибне господарство

10,2

Добувна промисловість і розроблення кар'єрів

5,9

Переробна промисловість

12,1

Постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря

2,9

Водопостачання; каналізація, поводження з відходами

0,3

Будівництво

2,2

Оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів

13,7

Транспорт, складське господарство, поштова та кур'єрська діяльність

6,4

Тимчасове розміщування й організація харчування

0,6

Інформація та телекомунікації

3,7

Фінансова та страхова діяльність

2,7

Операції з нерухомим майном

5,8

Професійна, наукова та технічна діяльність

2,9

Діяльність у сфері адміністративного та допоміжного обслуговування

1,2

Державне управління й оборона; обов'язкове соціальне страхування

5,5

Освіта

4,5

Охорона здоров'я та надання соціальної допомоги

2,6

Мистецтво, спорт, розваги та відпочинок

0,6

Інші

16,2

 

Найбільша частка ВВП формується у таких галузях економіки, як: сільське господарство, лісове господарство та рибне господарство; переробна промисловість; оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів; транспорт, складське господарство, поштова та кур'єрська діяльність; добувна промисловість і розроблення кар'єрів.

 

Перелік літератури:

1.ТОП-20 самых успешных украинских брендов. Власть денег. 2019. №9. С.13-33.

2.Валовий внутрішній продукт виробничим методом та валова додана вартість за видами економічної діяльності - http://www.ukrstat.gov.ua/

© 2018 ДонНУЕТ Україна. Всі права захищено